Barbera

történéseim

Friss topikok

  • barbera: @Torma Peti: Majd igyekszem, de először lehet, hogy simán az egyensúly érzékemen kéne javítani, me... (2009.11.03. 18:15) Hétvége Nr. 4 - 5
  • barbera: Köszönjük Emese! (2009.10.08. 20:08) Hétvége Nr. 3
  • szixous: Amúgy mi láttunk Portugáliában bikaviadalt, vagyis inkább valami "játszódást bikával". Egy karámba... (2009.09.28. 17:36) Péntek esti "coachsurfing party"
  • szixous: Csodás helyen vagy! És köszi a képeket... annyira jó, jönnek az emlékek, eszembe jutott a vár, meg... (2009.09.25. 19:56) Hétvége Nr. 1
  • barbera: Nem tudom miért, de nem lehetett ott befejezni a posztot, így idekerült, kommentként. (2009.09.15. 15:51) Elutazás előtt

Elutazás előtt

2009.09.15. 15:24 barbera

Az elutazás előtti pillanatig a következő dolgokba gabalyodtam bele:

Júniusban, amikor visszaigazolták az itt tartózkodásom lehetőségét, megvettem a repülőjegyet oda-vissza. Július közepén kaptam egy mailt, hogy eltolták kb. két órával a kiutazó gépem indulását. Ok.

Augusztus elején elküldtem a különböző jelentkező és beleegyező lapokat a magyar IAESTE-nek. Ehhez képest augusztus elején e-mailt kaptam, hogy megfelel-e egy fél szoba Lisszabonban 275 euroért úgy, hogy voltak róla képek stb. Közben kiderült, hogy az eredetileg küldött mailt nem kapták meg, olyannyira, hogy még az én postaládámból is eltűnt. Szerencsére ki voltak nyomtatva, így csak beszkennelni kellett. Újra elküldés, most már csak a portugál IAESTE-nek. Válaszuk az volt, hogy senki nem tud kijönni elém a repülőtérre, meg munkába sem tud elvinni, de szálljak fel erre a buszra a reptéren, illetve erre a metróra a lakástól az egyetemig. Totál felháborodtam, hogy ez azért nem így működik, de le lettem oltva, hogy azért megy külföldre az ember, hogy felnőjön, és megtanulja kezelni a konfliktushelyzeteket, például azt, hogy talál meg egy címet egy idegen országban, aminek nem érti a nyelvét. Feltártam előtte, hogy nem a buszozástól félek, hanem csupán attól, hogy az egyetemen belül hogyan találom meg a tanszéket és azon belül a tanárt, aki a szerződésemet elfogadta.

Közben kiderült, hogy az egy havi foglalót a főbérlő előre akarja megkapni. Nekem nem volt túl nagy kedvem elküldeni egy ismeretlen országba 275 eurót, egy olyan lakás foglalójára, amiről csak képeket láttam, még a címét sem tudom, a bankszámla nem a főbérlő nevére szól, és a főbérlő agresszívan erőlteti, hogy neki az márpedig jár. Végülis elküldtem 200 eurót foglalónak, amikor kiderült, hogy ő 3,5 hónapot akar velem kifizettetni, mivel én szept. 14. és dec. 16. között akarok ott lakni, és ez neki nem éri meg, mert ő csak 5 hónapra ad ki helyet. Mondtam, hogy nem fizetem ki a fél hónapot. ha nagyon kell kifizetem előre a 3 hónapot plusz a foglaló, de 3,5 hónapról ne álmodjon. Nem fogadta el. Írtam az IAESTE-s lánynak, akivel eddigis leveleztem, mondta, hogy nem lehet így lakást találni Lisszabonba, hogy fél hónaptól fél hónapig. Aztán végül megoldódott a probléma, bár szerintem ő egy hetet ezzel dolgozott.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://barbera.blog.hu/api/trackback/id/tr721384081

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

barbera 2009.09.15. 15:51:23

Így most egy 200 eurós félszobában lakom. Egy indiai lánnyal, akinek nagyon csúnya kiejtése van (bár szerintem ő ugyanezt gondolja rólam), és szintén három hónapig lesz itt. A lakás legalább annyira felújított, mint a másik lett volna. Per pillanat négyen lakunk a lakásban, és öt embert fogadna be most, de amúgy nyolc hely lesz, csak éppen a felújítás még tart. A mostani lakás közel van az egyetemhez (3 utca, de nem ilyen hosszú magyar utcákat kell elképzelni, hanem rövideket), és sokkal nagyobb szobát kaptunk, mint az eredeti lett volna. Sokkal szimpatikusabb a hely, mint az előző, még a tulajdonosok közti különbségeket sem nézve.
Már csak arra leszek kíváncsi, hogy el tudja-e intézni, hogy visszakapjam a már elutalt 200 eurót? (Jó lenne…)

barbera 2009.09.15. 15:51:57

Nem tudom miért, de nem lehetett ott befejezni a posztot, így idekerült, kommentként.
süti beállítások módosítása